Nyomda, könyvkötészet. Marketing. Minõségirányítási tanácsadás.

Minõségszemlélet - minõségirányítás - minõségbiztosítás

- nem csak nagyvállalatoknak

A minõségszemléletnek semmi más célja nincs, mint a MEGELÕZÉS.

- megelõzni a vevõ reklamálását, minõségi probléma miatt vevõ elvesztését
- megelõzni a cégen belüli problémás eseteket,
- megelõzni a kiadások kontrolálhatatlanságát,
- megelõzni az állandó tûzoltó akciókat,
- megelõzni a kollégák elégedetlenségét,
- megelõzni mindent, amire felesleges pénzt és erõforrásokat áldozni

Amikor szembesülünk egy akadállyal, nemcsak megoldjuk azt (helyesbítjük), hanem olyan lépéseket is teszünk, hogy soha többé ne fordulhasson elõ ugyanaz a hiba/probléma/kellemetlen esemény. Magyarországon a minõségbiztosítási rendszerek mûködését az ISO 9000-es számú szabvány-sorozat hivatott tanúsítani (certifikálni). A legelterjedtebb az ISO 9001-es, alapvetõ minõségbiztosítási rendszert tanúsító szabvány, mely elveket tartalmaz.

A tanúsítvány nem egyenlõ a szemlélettel.

Nem kell tanúsítvány ahhoz, hogy a minõségszemlélet megfelelõ, és a céget támogató szintû legyen.
Minden szervezetben vannak olyan kritikus pontok, helyzetek, ahol a hiányzó minõségszemlélet azt eredményezi, hogy a gyakorlatban nincs minõségbiztosítás.
A minõségszemlélet abban különbözik a minõségbiztosítástól, hogy a minõségszemlélet egy gondolkodásmód, ami nélkül nincs rendszer (minõségbiztosítás). Amikor minõségi probléma merül fel, akkor keményen lépünk fel a beszállító felé, aközben barátként viszonyulunk a reklamáló, vagy a termékre hiába váró vevõ felé.
Ez az alap!

Külsõ kényszer
Vevõi követelmények
Piaci kényszer, piacok megszerzése
Pályázatok benyújtásának feltétele lehet
A vállalkozási imázs javítása
A tanúsított cégek megkövetelhetik
az alvállalkozóiktól és beszállítóiktól

Belsõ követelmények
A rendszerszemlélet kialakítása
Veszteség feltárás, költségmegtakarítás, profit növelés
A mûködés, az ellenõrizhetõség javítása
Megrendelések növelése
Egyenletesebb teljesítmény, minõség elérése
Közbeszerzési törvény elõírhatja a beszállítók részére

Igényes, elvárásokat világosan megfogalmazó vállalkozóvá kell válni, tisztában kell lenni azzal, hogy megelõzni a hibát százszor olcsóbb, mint megjavítani azt, ami elromlott.
Ez alól egyetlen mikró vagy kisvállalkozás sem vonhatja ki magát.

Amennyiben a minõségirányitással kapcsolatban segítségre lenne szüksége, vagy csak kérdése van, szívesen állok rendelkezésére.

Molnár Ferenc

 


Montázs Press Kft.